Hovimäki

Hovimaki.fi / Tarttis Oy:n sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot kuluttajakaupassa

Seuraavia ehtoja sovelletaan Hovimaki.fi / Tarttis Oy:n (myöhemmin Hovimaki.fi) ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.

  1. Tilaaminen

1.1 Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa
- Nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero.
- Alle 18 -vuotiaan tilaajan tulee ilmoittaa huoltajan nimi kassalla lisätietoja-kohdassa.
1.2 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, jotka koskevat toimituksia. Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät Hovimaki.fi sivustolta.
1.3 Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan.
1.4 Tilauksen jättämisen jälkeen Hovimaki.fi ilmoittaa automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla tilauksen tärkeimmät tiedot ja yhteystiedot.
1.5 Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen.
1.6 Pidätämme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä. Hovimaki.fi:llä on oikeus valita asiakkaansa.
1.7 Hovimaki.fi:n vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.
1.8 Kaikki Hovimaki.fi:n myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme.
1.9 Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa tuote takaisin Hovimaki.fi:lle.
1.10 Selvissä tuotevirhetapauksissa Hovimaki.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.
1.11 Hovimaki.fi ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

  1. Hinnat


2.1 Verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron.
2.2 Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat vain verkkokauppamme kautta tehtäviä tilauksia.
2.3 Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta sen hetkisen hinnan mukaisesti.
2.4 Selvissä hintavirhetapauksissa Hovimaki.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

  1. Toimitus


3.1 Hovimaki.fi toimittaa tuotteitaan asiakkailleen yleensä 1-2 päivän käsittelyajalla. Mikäli jollain tuotteilla on poikkeuksellisesti pidempi toimitusaika, kerrotaan siitä tuotteen tiedoissa. Toimitusajalla tarkoitetaan aikaa, kun tavara pakataan ja toimitetaan esim. Postiin tai Matkahuoltoon. Mikäli toimitusaika jostain syystä muuttuu, pyrimme ilmoittamaan asiakkaalle mahdollisimman pian.
3.2 Tavaran kuljetuksen aikana, välillä Hovimaki.fi → Asiakas, on tavarasta vastuussa se tavaran kuljettaja, minkä asiakas on valinnut. Mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana, on siitä vastuussa tavaran kuljettaja.
3.3 Mikäli lähetät tavaraa meille päin, esim. takuuhuoltoon tai tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero. Kun lähetät meille päin tavaraa, ole aina ensin yhteydessä Hovimaki.fi asiakaspalveluun.
3.4 Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita Hovimaki.fi:tä varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa kuluttajalla viimeistään kolmen viikon kuluttua tilauksesta ja kuluttajan täytyy hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen.
3.5 Hovimaki.fi toimittaa tuotteet asiakkaalle lähimpään Postiin, Matkahuoltoon tai pakettiautomaattiin. Mikäli asiakas haluaa tuotteet kotiovelle toimitettuna, peritään siitä lisämaksu.
3.6 Varaamme oikeuden muuttaa pieneen tilaan sopivat verkkokauppalähetykset postin pikkupaketiksi. Pikkupaketti toimitetaan aina suoraan toimitusosoitteen postilaatikkoon.

  1. Maksuehdot


4.1 Toimitus tapahtuu kuluttajille maksamalla verkkomaksulla tai valitsemalla maksutavaksi laskun/osamaksun.
4.2. Hovimaki.fi / Tarttis Oy:n kaupassa on käytössä Paytrailin maksutoiminnot.
4.3 Etukäteen tai verkkomaksulla maksetut rahat täytyy käyttää kuuden kuukauden kuluessa tilauksen jättämisestä.
4.4 Osa maksutavoista voi edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi.
4.5 Mikäli tilaus peruuntuu, rahat palautetaan asiakkaalle samalla maksutavalla, minkä asiakas on Hovimaki.fi:n verkkokaupasta tilatessaan valinnut.

  1. Palautusoikeus


5.1 Hovimaki.fi verkkokaupassa on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus.
5.2 Tuotteen/tuotteiden palautuksesta veloitetaan palautuskulu 6,90€ ja se huomioidaan hyvityksen yhteydessä.
5.3 Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotetta ei voi, eikä sitä saa ottaa käyttöön.
5.4 Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi, siten, että myös se säilyy myyntikelpoisena. Kuluttajalla on oikeus kokeilla tuotetta, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Palautettava tuleekin olla täysin myyntikelpoisessa kunnossa.
5.5 Määrätyillä tuotteilla ei ole lainkaan palautus- tai tilauksen peruutusoikeutta (mm. kaikki alennus- ja poistotuotteet, mittatilaustuotteet, erikoistilaustuotteet, alusasut jne.). Mikäli tuotteella ei ole palautusoikeutta, ilmoitetaan siitä tuotteen tuotetiedoissa.
5.6 Palauttamisesta on sovittava AINA etukäteen Hovimaki.fi asiakaspalvelun kanssa.
5.7 Ostohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti saapunut postiin tms. noudettavaksi. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä, jolloin paketti on saapunut postiin, esimerkiksi postin kuitin avulla.
5.8 Jos poikkeustapauksessa hyväksymme myyntikelvottoman tuotteen tai muuten puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme Hovimaki.fi käsittelykuluja 50% tuotteen hinnasta.
5.9 Tuotepalautukset aina:
- Alkuperäisessä paketissa.
- Mukana kopio kuitista/lähetteestä.
- Mukana takuu- ja palautuslomake täytettynä (tulee lähetyksen mukana).
- Viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta.
- Emme lunasta maksamattomia luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia). Mikäli haluat palauttaa tuotteen, tulee ensin ottaa yhteyttä Hovimaki.fi asiakaspalveluun: verkkokauppa@hovimaki.fi, josta saat ohjeet asiakaspalautuksen tekemistä varten.
- Kun palautat tuotteen, pakkaathan tuotteet huolellisesti.
5.10 Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta, perimme posti- ja käsittelykuluja 20,00 €. Summa vastaa todellisia kuluja, joita noutamattoman lähetyksen käsittelystä aiheutuu yrityksellemme.
5.11 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen, eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.
5.12 Jos pakettisi on rikkoutunut jo saapuessaan, tarkista se välittömästi ja reklamoi kuljetusyhtiöön (Posti tai Matkahuolto). Mikäli paketissa olevat tuotteet ovat vaurioituneet, ilmoita Hovimaki.fi asiakaspalveluun, jotta voimme sopia korvaavien tuotteiden lähetyksestä.

  1. Takuu


6.1 Pääsääntöisesti tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen kuuden kuukauden takuu. Takuu on myyjän tai aikaisemman myyntiportaan vapaaehtoisesti antama lisäsitoumus.
6.2 Takuuaika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä ja kestää tuotetiedoissa ilmoitetun ajan. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
6.3 Mikäli tuotteen valmistaja, maahantuoja tai valtuuttama huoltoliike tarjoaa tuotteelle takuun, rajoittuu Hovimaki.fi:n velvollisuus hoitaa tuotteen takuu aina kuluttajasuojalain 5. luvun yleisiin virhesäännöksiin.
6.5 Kaikki takuupalautukset testataan ensin ja suoritetaan odottaessa tai pikatakuuna vain lisämaksusta.
6.6 Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
6.7 Emme lunasta maksamattomia, postiennakko- tai luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia), palautuksissa ja takuuasioissa yhteys Hovimaki.fi asiakaspalveluun.
6.8 Tuotteet takuuhuoltoon aina:
o Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna).
o Mukana kopio kuitista, lähetteestä tai laskusta.
6.9 Aiheettomista palautuksista tai takuukorjauksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Palautus tai takuukorjaus on aiheeton mm. jos tuote osoittautuu testatessa ehjäksi, ei takuu- tai palautusajan piirissä tai palautus/takuukorjauksen määritelmä ei muuten täyty. Viallisen tuotteen/osan etsiminen osapaketista on erillinen maksullinen palvelu.
6.10 Puutteellisesti takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (kts. ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

  1. Toimitus- ja tuotetietovirheet, yhteensopivuusongelmat ja reklamaatiot


7.1 Ongelmatapauksissa ota yhteyttä aina Hovimak.fi verkkokaupan asiakaspalveluun.
7.2 Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
7.3 Mahdolliset reklamaatiot täytyy lähettää meille 14 päivän sisällä ostohetkestä (mukaan lukien pyhäpäivät ja viikonloput). Reklamaation mukana täytyy olla kopio ostoskuitista (myös sähköpostilla tullut versio kelpaa), kuittinumero sekä asiakkaan tilinumero. Puutteellisesti tai myöhässä tehtyjä reklamaatioita ei käsitellä. Reklamaation käsittelyaika on yleensä 2-4 viikkoa.
7.4 Mahdolliset yhteensopivuusongelmat pitää ratkaista 14 päivän palautusajan/reklamaatioajan puitteissa ja kaupan purkuoikeus yhteensopivuusongelmien takia on rajoitettu samaan 14 päivään. Tämän jälkeen takuu ei kata tuotteiden (meiltä tai muualta ostettujen) välisiä yhteensopivuusongelmia, eikä kauppaa voi yhteensopivuusongelmien takia purkaa.
7.5. Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla). Puhelimessa tai suullisesti tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla myöhemmin jälkikäteen vaikea tarkistaa tai varmentaa

  1. Yritysasiakkaat


8.1 Yritysasiakkaille on olemassa oma hinnastonsa. Asiakkaaksi rekisteröityminen edellyttää Y-tunnusta. Rekisteröitymällä Tarttis Oy:n yritysasiakkaaksi saat käyttöösi yrityskohtaisia etuja.
8.2 Yritysasiakkailla on erilliset toimitus- ja maksuehdot.
8.3. Yllä olevat maksu- ja toimitusehdot koskevat vain verkkokaupankautta tehtyjä kuluttajatilauksia – ei yritysasiakkaita.

  1. Voimassaolo


9.1. Yllä olevat ehdot ovat voimassa toistaiseksi.
9.2. Hovimaki.fi / Tarttis Oy:llä on oikeus muuttaa ehtoja ilman erillistä ilmoitusta.
9.3. Hovimaki.fi / Tarttis Oy pidättää oikeudet muutoksiin.

Nordea
Danske Bank
Osuuspankki
Ålandsbank
Handelsbanken
S-pankki
Aktia
POP pankki
Oma S-pankki
Visa
Mastercard
American Express
MobilePay
Paypal
Klarna tili
Klarna lasku